بیلبورد های جدید تویوتا از آلودگی هوا می کاهد

بیلبورد های جدید تویوتا از آلودگی هوا می کاهد

بیلبورد تبلیغاتی یا آگهی‌نما یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود برای تبلیغات محیطی است. از آنجایی هم که تبلیغات محیطی بخش بزرگی از بودجه‌ی تبلیغات شرکت‌ها را به خود اختصاص داده است. جذابیت بصری و طراحی خلاقانه بیلبورد تبلیغاتی یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. بیلبورد چرخشی، داربستی و دیواری از جمله مهمترین انواع بیلبوردهایی هستند که برای معرفی محصولات جدید شرکت‌ها در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا بیلبوردهای تبلیغاتی کاربرد دیگری به جز تبلیغات محیطی در محل‌های پرتردد شهر ندارند. اما به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا در نظر دارد با نصب بیلیورد تبلیغاتی خلاقانه‌ای، علاوه بر معرفی خودروی الکتریکی جدید خود به نام Mirai به تصفیه‌ی هوای شهر نیز کمک کند. با توجه به این که این خودرو از هیدروژن برای فعال کردن موتور خود استفاده می‌کند فقط بخار هوا در محیط منتشر خواهد کرد. به منظور معرفی این خودرو قرار است از سوم آوریل تا بیست و هشتم ماه می، ۳۷ بیلبورد تبلیغاتی در شهرهای لس آنجلس و سن فرانسیسکو نصب شود. این بیلبوردها با تصفیه‌ی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کنند.

جالب است بدانید که بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت تویوتا مانند یک مبدل کاتالیستی عمل می‌کنند و با نور فعال می‌شوند. زیرا با لایه‌ای از دی‌اکسید تیتانیوم پوشیده شده‌اند. بنابراین اکسیژن هوا با کاتالیزور دی‌اکسید تیتانیوم واکنش می‌دهد و در نتیجه دی‌اکسید نیتروژن به نیترات تبدیل می‌شود و از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

طبق اظهارات شرکت ساختار این بیلبورد های جدید تویوتا به گونه‌ای است که می‌توانند آلودگی ناشی از ۵۲۸۵ خودرو در ماه را پاکسازی کنند.

از آنجایی که تولید گاز دی اکسید نیتروژن توسط خودروها سبب افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای و تولید باران‌های اسیدی می‌شود. با توجه به اینکه خطر افزایش گازهای گلخانه‌ای کره‌ی زمین را در معرض نابودی قرار داده است. این ایده‌ی خلاقانه می‌تواند کمک زیادی به پیشبرد بازاریابی احساسی این شرکت داشته باشد. با توجه به آنچه که گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از ایده‌های خلاقانه در مراحل مختلف تولید، معرفی و بازاریابی محصول می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت استراتژی یک شرکت داشته باشد.

 

مدیر سایت

افزودن دیدگاه