مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی شامل روش‌های رایجی است که از آغاز حرفه‌ی بازاریابی و تبلیغات به‌کار گرفته شده‌اند و شامل تلویزیون، روزنامه، رادیو، بیلبوردهای خیابانی و جاده‌ای، مجلات دوره‌ای و… می‌شوند. در دنیای دیجیتال که تلویزیون و روزنامه‌ها به گوشی‌ها راه پیدا کرده‌اند، کتمان مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ سخت است! برخی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. هزینه‌ی پایین

در مقابل تبلیغات روزنامه‌ای و تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی بسیار کم‌هزینه هستند. هر کسب‌وکاری هرقدر هم کوچک، امکان بهره‌گیری از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را دارد.

۲. نتیجه‌ی آنی

برای آگاهی از نتیجه‌ی بازاریابی سنتی باید برنامه‌ریزی‌ها اجرا شوند و هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بگذرد تا بتوان داده‌ها و نتایج حاصل از آن را بررسی کرد. اما در دیجیتال مارکتینگ به محض اجرای تبلیغات به اطلاعاتی از جمله تعداد بازدیدکنندگان، فعال‌ترین زمان روز، نرخ تبدیل (Conversion rate) و نرخ پَرِش (Bounce rate) دسترسی دارید و می‌توانید با توجه به اطلاعات لحظه‌ای برنامه بازاریابی خود را بهبود دهید.

۳. توسعه‌ی برند

زمان و فضای محدود در تبلیغات سنتی با هدف توسعه‌ برند، قابل‌مقایسه با اثرگذاری دیجیتال مارکتینگ نیست. به‌جای یک‌ ستون روزنامه یا آگهی رادیویی ۱۵ ثانیه‌ای در زمان خاصی از روز، یک سایت کامل در اختیارتان است و هر وقت بخواهید می‌توانید کسب‌ و کار و برندتان را به دیگران نمایش دهید.

۴. ماهیت غیر تهاجمی

بیشتر مردم روزنامه را به‌خاطر آگهی‌هایش نمی‌خرند، تلویزیون را هم به‌خاطر فیلم‌ها و سریال‌هایش تماشا می‌کنند نه آگهی‌های بازرگانی. بنابراین، بیشتر وقت‌ها به تبلیغات سنتی توجه نمی‌شود. در دنیای دیجیتال (از پاپ‌آپ‌های آزاردهنده که بگذریم) همیشه این امکان را دارید که آگهی‌ها را رد کنید یا از میان حجم انبوه ایمیل‌ها، برای خواندن‌شان گزینشی عمل کنید. به‌عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید محتوایی مطابق با علاقه‌مندی‌ها و سلیقه‌ی مشتری‌های گوناگون‌تان خلق و ارائه کنید؛ به‌طوری‌که آنها را به دنبال‌کردن آگهی‌تان ترغیب کند.

۵. گستردگی بیشتر

دراین‌باره جای هیچ بحثی نیست! هیچ‌کس تردید ندارد که دامنه‌ی انتشار اینترنت از روزنامه و تلویزیون بیشتر است.

۶. درگیرکنندگی بیشتر

در بازاریابی سنتی برای دریافت بازخورد مشتری از طریق آمار و گزارش‌ها باید هفته‌ها یا ماه‌ها صبر کنید. در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید علاوه‌بر تحلیل رفتار مشتریان نسبت به برنامه‌های بازریابی و تبلیغات‌تان، با مشتری‌ها گفت‌وگو و حتی درباره‌ی ویژگی‌های محصول و برندتان بحث کنید و در لحظه از بازخود مشتری آگاه می‌شوید. البته این یعنی باید وقت و انرژی بیشتری صرف کنید.

۷. انتشار سریع‌تر

در دیجیتال مارکتینگ دسته‌ای از فعالیت‌ها مانند به اشتراک‌گذاری و کامنت‌های پی‌درپی به شما کمک می‌کند تا هر لحظه موردتوجه مخاطبان جدیدی قرار بگیرید.

۸. بدون توقف

همه می‌دانند که در حساس‌ترین نقطه‌ی فیلم و سریال نوبت به پخش آگهی‌های بازرگانی می‌رسد. همیشه امکان گذر از تبلیغات سنتی وجود دارد؛ در زمان پخش آگهی حتی آگهی‌های به‌درد‌ بخور هم به چشم‌تان نمی‌آید و حتی ممکن است کلا از جلوی تلویزیون کنار بروید. در دیجیتال مارکتینگ ابزار و زمان تبلیغات نامحدود است و شما همیشه امکان گذر از آگهی‌های ناخوشایند و بازدید از تبلیغات دلخواه‌تان را دارید.

۹. مناسب برای سطوح مختلف کسب‌وکار

برای دست‌یابی به بیشترین اثربخشی در دیجیتال مارکتینگ نیازی نیست کسب‌وکاری بزرگ یا کارکنان زیادی داشته باشید. نشر و توسعه در دنیای مجازی به آدم‌های زیادی نیاز ندارد.

۱۰. ارزیابی ساده‌تر

به کمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس دسترسی به داده‌های مربوطه ازجمله نرخ بازدید، پرش، کلیک، زمان گذرانده شده‌ و همچنین ارزیابی آنها به‌سادگی امکان‌پذیر است.

۱۱. بهبود استراتژی

بزرگ‌ترین مزیت ارزیابی آسان و دسترسی آنی به اطلاعات امکان اصلاح سریع استرژی کسب‌وکارتان است. درحالی‌که پس از آگاهی از نتیجه‌ی ارزیابی تبلیغات سنتی ممکن است برای اصلاح استراتژی خیلی دیر شده و کسب‌وکارتان در سراشیبی سقوط باشد.

مدیر سایت

افزودن دیدگاه