چرا وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

چرا وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل از اهداف اصلی کسب و کارهایی است که در فضای آنلاین فعالیت دارند. همانطور که می‌دانید برای رسیدن به این هدف باید از تکنیک SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کرد.
اگر وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود، چند دلیل برای این مورد ممکن است وجود داشته باشد. در ادامه با تعدادی از دلایل رایج برای این اتفاق آشنا خواهید شد.

موتورهای جستجو هنوز وبسایت شما را ایندکس (Indexed) نکرده اند

یک راهی که می توانید از طریق آن از ایندکس شدن وبسایت خود مطلع شوید این است که دقیقا URL یا اسم دامین خود را بدون هیچ کلمه دیگری در موتورهای جستجو وارد کنید. اگر مطالب وب‌سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شدند می توان گفت که موتورهای جستجو وبسایت شما را ایندکس می‌کنند.
به این شکل:
http://www.Farnaam.net یا Farnaam.net

اگر وبسایت شما جدید باشد و لینک داخلی نداشته باشد، گاهی اوقات یک هفته یا بیشتر زمان می برد تا موتورهای جستجو از وجود وبسایت شما آگاه شوند. با داشتن لینک های داخلی، گوگل سریع تر وبسایت شما را پیدا خواهد کرد.
شما به راحتی می توانید وبسایت خود را در گوگل ایندکس کنید، حتی هر زمانی که تغییراتی را در وبسایت خود اعمال کردید می توانید وبسایت را re-submit کنید. این فعالیت گوگل را در چرخه ای برای مهم ترین به روز رسانی ها حفظ می‌کند، تنها برای اینکه از ایندکس شدن صحیح آخرین نسخه به روز رسانی وبسایت شما مطمئن شود.

وبسایت شما از گوگل حذف شده است

ممکن است گوگل به طور موقتی یا دائم وبسایت شما را از نمایش در نتایج جستجو حذف کرده باشد.

این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی همچون موارد زیر رخ دهد:

  • ایندکس نشدن  (De-indexed)زمانیکه دامنه شما به طور کامل از گوگل حذف شده باشد.
  • جریمه شدن (Penalized) زمانیکه دامنه و صفحات وبسایت شما هنوز وجود دارند اما هیچ کدام از صفحات شما از طریق جستجوی مستقیم یافت نمی شوند. این جریمه ممکن است به صورت خودکار از طریق الگوریتم های گوگل یا به شکل دستی به وسیله یک مهندس بررسی کیفیت در گوگل اعمال شود.
  • افتادن در جعبه شنی گوگل (Sandboxed) در این حالت دامنه و صفحات وبسایت شما De-indexed یا جریمه نمی شوند اما حجم ترافیکی که از گوگل دریافت می کردید به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کند.

 

اگر پیامی را دریافت کردید مبنی بر اینکه وبسایت شما دستورالعمل کیفیت را نقض کرده است، باید وبسایت خود را بر اساس دستورالعمل ها اصلاح کرده و برای تجدید نظر، آن را به گوگل ارسال کنید.

نبود محتوا بر روی صفحه اصلی وبسایت

موتورهای جستجو صفحه اول وبسایت ها که معمولا با عکس های زیبا و ویدیوهای جذاب پر شده اند را نمی بینند. برای اینکه گوگل محتوای تصویری و ویدیویی شما را در صفحه اول وبساتتان ببیند باید با نوشتن برخی از کلمات کلیدی و لینک کردن آنها به صفحات داخلی وبسایت برای دریافت اطلاعات بیشتر، گوگل را از وجود محتوای تصویری در صفحه اول وبسایت خود با خبر کنید.

وبسایت شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده است

زمانیکه وبسایت خود را راه اندازی می کنید، یک عنکبوت برای جستجو در محتواهای شما از طرف موتوهای جستجو ارسال می شود. عنکبوت ها محتوای شما را مانند یک کاربر نمی بینند. آنها وبسایت شما را برای محتوای متا، اشباع کلمه کلیدی، محتوای مرتبط و بسیاری از موارد دیگر بررسی می‌کنند. در نتیجه باید به نوع محتوا و مواردی که برای موتورهای جستجو مهم است اهمیت دهید.

در نتیجه برای صاحبان کسب و کار ضروری است تا اطلاعات و دانش خود را در زمینه تکنیک SEO بیشتر کنند تا بتوانند حضور خود در فضای آنلاین را بهبود ببخشند. زمانیکه وبسایت خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بهینه سازی می کنید، نباید مدیریت و نظارت خود را متوقف کنید.

مدیر سایت

Comments (1)

  • طراحی سایت مشهد

    آذر 25, 1396

    اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

افزودن دیدگاه