راهنمای برندسازی: استراتژی برند و بازاریابی

راهنمای برندسازی: استراتژی برند و بازاریابی

وقتی نوبت به تجارت می رسد، برندسازی کلیدی است. این چیزی است که شما را از رقابت در بازار متمایز می کند. به همین دلیل مهم است که روی استراتژی برند خود تمرکز کنید.

توسعه یک استراتژی در مورد نام تجاری خود و یادگیری نحوه بازاریابی آن برای موفقیت نه تنها نام تجاری شما، بلکه برای موفقیت کسب و کار شما نیز ضروری است. و این دقیقاً همان چیزی است که ما در مقاله امروز در مورد آن صحبت می کنیم.
استراتژی برند و بازاریابی چیست؟
یک استراتژی برند قوی به شما کمک می کند تا یک هویت یکپارچه و ثابت برند را در بازار ارائه دهید: از طراحی سایت تا نمایه های رسانه های اجتماعی و حتی نحوه ارتباط شما با مشتریان.

یکنواختی برای برندسازی بسیار مهم است زیرا به ایجاد انتظارات با مخاطبان کمک می کند و تجربه خوب مداوم با برند شما وفاداری به برند را افزایش می دهد. بدون استراتژی برند برای ایجاد ثبات، کسب و کار شما آسیب خواهد دید.

ایجاد استراتژی برند دشوار نیست، اما به زمان و تلاش نیاز دارد.

یک استراتژی برند خوب به شما کمک می‌کند ارزش‌های کسب‌وکارتان را درک کنید و برند شما را به گونه‌ای هدایت می‌کند که هم برای کسب‌وکار و هم برای مشتریان مفید باشد. این به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود به طور واضح و موثر ارتباط برقرار کنید، مشتریان مناسب را جذب کنید و برند خود را به گونه ای قرار دهید که به شما کمک کند سهم بازار خود را افزایش دهید.

چرا استراتژی برند مهم است؟
بدون یک استراتژی برند خوب و ثابت، کسب و کار شما آسیب خواهد دید.

ایجاد یک استراتژی برند به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کسی هستید و چه چیزی برای کسب و کار شما مهم است، مانند ارزش ها و ماموریت شما. درک این موارد هنگام تصمیم گیری بازاریابی و کسب و کار بسیار مهم است.

وقتی برندی ناسازگار دارید، بازاریابی و ارتباطات شما ضربه می خورند و اگر نتوانید برند و ارزش های خود را به طور واضح به مشتریان خود منتقل کنید، آنها را از دست داده اید.

بنابراین بیایید به نحوه ایجاد یک استراتژی برند و کارهایی که می توانید برای موفقیت در مقابل رقبا انجام دهید نگاهی بیاندازیم.

چگونه یک استراتژی برند ایجاد کنیم
قبل از اینکه برای ایجاد استراتژی برند خود بنشینید، خوب است اطلاعات زیر را در دسترس داشته باشید:

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند ؟
برای رسیدن به چه کسی تلاش می کنید؟ آیا می دانید مشتری ایده آل شما چگونه به نظر می رسد؟ برای ایجاد یک استراتژی برند موثر، باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید و نیازهای آنها چیست تا بتوانید راه حل مناسب را ارائه دهید. اگر مخاطبان خود را بشناسید، می توانید به طور موثرتری با آنها صحبت کنید.
رقیب شما کیست؟
چه مشاغل و برندهای دیگری برای مشتریان و مخاطبان مشابه رقابت می کنند؟ دانستن این اطلاعات حیاتی است. اگر رقبای خود را درک کنید، می توانید بفهمید که چگونه خود را در بازار قرار دهید تا از آنها متمایز شوید و مشتریان را جذب کنید.
هنگامی که این اطلاعات را در دست دارید، زمان شروع استراتژی است. پس بیا انجامش بدیم. برای ایجاد استراتژی برند خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

شناخت هسته برند شما
کسب و کار شما دارای مجموعه ای از باورهای اصلی است که هر جنبه از برند شما را هدایت می کند و بر آن تأثیر می گذارد. شما می توانید این باورها را به عنوان ارزش های تجاری یا ماموریت خود در نظر بگیرید.

زمانی که برند شما و باورهای اصلی کسب و کار شما در یک راستا قرار دارند، این یک چیز قدرتمند است. وقتی آنها نیستند، خوب، شما با برخی مسائل روبرو هستید.

اگر بدانید که چه چیزی کسب و کار شما را هدایت می کند ، چه چیزی برند شما را هدایت می کند، می توانید با موفقیت آن را به صورت شفاهی و بصری به مشتریان خود منتقل کنید. به شما این امکان را می دهد تا کسب و کار خود را به گونه ای رشد دهید که با موفقیت شما را از رقبا متمایز کند و شما را به مخاطبان خود تبدیل کند.

بدون مجموعه ای از باورهای راهنما، پیام های شما نامنظم خواهد بود، کارمندان ممکن است احساس بی جهتی داشته باشند، و به طور کلی، کسب و کار شما آسیب خواهد دید.

برای کمک به تعیین ارزش ها و باورهای اصلی خود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

من کی هستم؟ چرا این تجارت وجود دارد؟
این سوالات به شما کمک می کند تا هدف کسب و کار خود را درک کنید.
آینده کسب و کار من چگونه است؟ موفقیت چگونه به نظر می رسد و چگونه آن را ایجاد کنم؟
این سوالات به شما کمک می کند چشم انداز و ماموریت کسب و کار خود را درک کنید و به شما کمک می کند تا تعیین کنید برای حمایت از آنها چه کاری باید انجام دهید.
ضروری است که استراتژی برند خود را با فرو رفتن در قلب برند خود و تعیین ارزش های خود شروع کنید. این ارزش‌ها و برند اصلی شما می‌توانند از طریق پیام‌رسانی و نمایش‌های بصری با مخاطبان و در بازار به اشتراک گذاشته شوند.

صدا و پیام برند خود را تعریف کنید
اکنون که فهمیدید چه چیزی باعث می شود برند شما علامت گذاری شود، وقت آن است که بفهمید چگونه آن را با مشتریان خود و در بازار ارتباط برقرار کنید. می توانید این را تمرینی در پیام رسانی برند در نظر بگیرید.

پیام‌رسانی برند، تمرین صحبت در مورد اینکه چه کسی هستید است. مانند هر تمرین دیگری، هرچه بیشتر پیام‌های خود را اصلاح و اصلاح کنید، بهتر می‌شود. تعریف پیام برند شما به برند شما کمک می کند صادقانه و موثر ارتباط برقرار کند.

مهم است که قبل از پرداختن به جنبه های بصری برند خود، زمانی را صرف پی بردن به پیام های برند خود کنید. دلیل آن این است که دارایی های بصری برند شما تا حد زیادی گسترش پیام های شما و نحوه معرفی خود در فضای آنلاین و بازار است.

برای ایجاد بهترین پیام برند، باید سه چیز را درک کنید:

شخصیت برند شما
دورانی که کسب و کارها کاملاً رسمی بودند و تنها بر معاملات متمرکز بودند، مدت هاست گذشته است. اکنون، برند شما باید شخصیتی داشته باشد. برند شما بیانگر چه ویژگی ها و ویژگی های انسانی است؟ آیا شما سرگرم کننده و شاد هستید یا جدی و مستقیم؟ تعیین اینکه چه ویژگی هایی را باید در پیام خود برجسته کنید، به شما کمک می کند تا با مخاطب مناسب ارتباط برقرار کنید.
از چه صدایی استفاده کنیم
صدای برند شما منحصر به فرد است. یک نمایندگی خودرو صدای غیرانتفاعی را ندارد و دلیل خوبی هم دارد. صدای برند شما، شخصیت برند شما است که در قالب کلمات بیان شده و در پیام‌های مشتریان شما بیان می‌شود.
چه لحنی بگیریم
یک راه خوب برای تعیین لحن خود این است که به این فکر کنید که می خواهید پیام شما چه احساسی را در مردم ایجاد کند. صدای شما تغییر نمی کند، اما لحن شما بسته به زمینه پیام شما یا کسی که با آن صحبت می کنید ممکن است. فقط به این دلیل که صدای شما هوشمندانه است، به این معنی نیست که نمی توانید در مواقع لزوم لحن جدی داشته باشید.
هنگامی که پیام برند خود را تعریف کردید، برقراری ارتباط موثر و صحبت در مورد اینکه چه کسی در بازار هستید بسیار آسان تر خواهد بود. پیام و صدای برند شما باید هنگام به اشتراک گذاشتن داستان برند خود، ارائه پیشنهاد یا قول دادن به مشتریان خود استفاده شود.

هویت بصری برند خود را تعریف کنید
معمولاً وقتی کسی کلمه “برند” را می شنود بلافاصله به فکر رنگ ها و لوگوها می افتد . با این حال، ما تصمیم گرفتیم که هویت بصری را به عنوان گام سوم در استراتژی برند شما لحاظ کنیم، زیرا این در ادامه پیام برند شما است.

برند شما خود را از طریق رنگ ها، تصاویر و نمادها به همان اندازه که با کلمات بیان می کند، نشان می دهد. هنگام ساختن هویت بصری خود به خاطر داشته باشید که نه تنها برای نیازهای فوری خود، بلکه برای آینده برند خود نیز طراحی می کنید.

با این گفته، هویت بصری شما باید واضح و شهودی باشد تا عناصر مختلف مانند رنگ ها و لوگوها با هم کار کنند. باید یک عنصر انعطاف‌پذیری وجود داشته باشد تا بتوانید مطابق با کسب‌وکارتان و معرفی محصولات یا خدمات جدید، سازگار و رشد کنید. و باید جامع باشد. پالت رنگی خود و آنچه که تصاویر شما قرار است به شما منتقل شود را به گونه‌ای که کارمندان یا پیمانکاران شما درک کنند و بتوانند هویت بصری شما را در وظایف و مسئولیت‌های خود به کار ببرند، جزئیات دهید.

تبدیل استراتژی برند خود به دستورالعمل های برند
اکنون که تمرین تعیین استراتژی برند خود را انجام داده اید، زمان نهایی کردن آن فرا رسیده است.

تبدیل استراتژی برند شما به یک سند ملموس که حاوی دستورالعمل های برند شما باشد، یک گام اساسی در دستیابی به موفقیت تجاری است. مستند بودن این اطلاعات نه تنها شما را مسئول نگه می‌دارد، بلکه اشتراک‌گذاری با هرکسی را که به اطلاعات نیاز دارد، چه کارمند یا یک پیمانکار خارجی، آسان می‌کند.

برای ردیابی این اطلاعات توصیه می کنیم از ابزار مبتنی بر ابر مانند Google Workspace یا Microsoft 365 استفاده کنید. هر دو ابزار کار را از هر کجا که هستید آسان می کنند و می توانید به فایل های خود در دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشید. آنها همچنین همکاری با دیگران را آسان می کنند و در بالای کارها باقی می مانند.

دستورالعمل های برند شما باید اطلاعات زیر را به تفصیل بیان کند:

ماموریت
چشم انداز
صدا و لحن
لوگوها، برچسب ها و نمادها
تایپوگرافی و فونت
زبان بصری و هویت
کیت رسانه
کیت رسانه شما باید شامل فایل‌های قابل دانلود از لوگوها یا عناصر طراحی باشد که کارمندان یا پیمانکاران شما ممکن است برای حمایت از برند شما نیاز داشته باشند.
قرار دادن نام تجاری خود در بازار
آماده اید تا کسب و کار و برند خود را وارد بازار کنید؟ تبریک میگم

اکنون که استراتژی برند خود را تعیین کرده اید، خود را برای موفقیت آماده کرده اید.

می‌توانید از استراتژی و دستورالعمل‌های برند خود برای صحبت با مشتریان خود به صورت آنلاین و غیر حضوری – از طریق ایمیل، از طریق رسانه‌های اجتماعی و رو در رو استفاده کنید. و شما باید هنگام طراحی وب سایت خود ، هسته اصلی هویت دیجیتال خود، کاملاً از دستورالعمل های برند خود استفاده کنید و به آنها مراجعه کنید .

مدیر سایت

افزودن دیدگاه