در LinkedIn، روابط استراتژیک بسازید

در LinkedIn، روابط استراتژیک بسازید

لینکدین یک شبکهٔ اجتماعی براساس روابط تجاری‌ست. نسخهٔ اولیهٔ این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مهٔ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح گردید. مدیرعامل کنونیِ لینکدین داندولف می‌باشد که در گذشته مدیر اجرایی یاهو بوده‌است. لینکدین توسط رید هافمن، که از اعضای سابق پی پال و وبگاه سوشیال دات نت بوده، بنیان‌گذاری شد. رید هافمن، پیشتر مدیرعامل لینکدین بوده، ولی هم‌اکنون عضو هیئت مدیرهٔ لینکدین است. لینکدین در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است.
LinkedIn، پلت‌فرم مخصوص خودش را دارد و با شبکه‌های دیگر فرق می‌کند، ولی یادگیری آن از یادگیری دیگر شبکه‌های اجتماعی سخت‌تر نیست.
مایکل میلوتیس (Michael Milutis)، متخصص استراتژی بازاریابی شرکتی در CAI، مدیر و همکار موسسه IT Metrics & Productivity می‌گوید: « هر‌کسی که در سال ۲۰۱۸ در لینکدین حضور نداشته باشد، درست مانند کسی است که در سال ۱۹۸۰ کسب‌وکاری در حال شکست را اداره می‌کند. این یک خودکشی اقتصادی است. تصور کنید که شما در سال‌های ۱۹۸۰ یا ۱۹۹۰ به دنبال کار می‌گردید اما حاضر نیستید رزومه کاری خود را ارائه دهید. این دقیقا همان فکری است که مدیران و مسئولان استخدام و جذب نیرو در سال ۲۰۱۸ در مورد شما می‌کنند».
برای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسب و کار شما می خورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید. شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، می تواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!
اطلاعات حساب کاربری‌تان در لینکدین را ترجیحاً به زبان انگلیسی بنویسید؛ چون احتمال اینکه در نتایج جست‌وجوهای افراد غیرایرانی باشید و بخواهند به شما پیشنهادهای کاری بدهند خیلی زیاد است. اگر زبان انگلیسی‌تان چندان خوب نیست، از دوستی که زبانش خوب است خواهش کنید این کار را برای شما انجام بدهد.
نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکه های اجتماعی است، با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد. تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد. با رعایت کردن نکات زیر می توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش دهید

سید امیر حسینی

افزودن دیدگاه