پیج رنک چیست؟

پیج رنک چیست؟

پیج رنک چیست؟


سایت گوگل برای تعیین اهمیت و رتبه صفحات یک وب سایت از فاکتوری به نام پیج رنک استفاده می نماید. در حقیقت پیج رنک توسط بنیانگذاران گوگل Larry Page و Sergy brinپایه گذاری گردید و می شود گفت از اسم Larry Page گرفته شده است.
رتبه ای که توسط گوگل و به وسیله پیج رنک به یک سایت داده می شود از صفر تا 10 متغیر است. هر چقدر سایت و صفحات آن با اهمیت تر باشد. این عدد از صفر به سوی عدد 10 میل می نماید.

پیج رنک چگونه محاسبه می گردد؟
گوگل در نظر می گیرد که یک وب سایت یا یک صفحه از وب سایت چقدر لینک های ورودی دارد ، یعنی چه وب سایت هایی مطالب این وب سایت را تائید نموده اند و برای بازدیدکنندگان خود به نوشته ها و مطالب آنها لینک داده اند.
مثلاً هرچه این لینک های ورودی بیشتر باشد، گوگل می فهمد که اهمیت این سایت بیشتر است و باید پیج رنک بالاتری به آن داده شود.
البته کار به این سادگی نیست و به عوامل دیگر نیز بستگی دارد به عنوان مثال یکی از عوامل مهم در لینک های ورودی رتبه (پیج رنک) وب سایت لینک داده شده به وب سایت شما می باشد اگر سایتی که به شما لینک داده است پیج رنک بالاتری از شما داشته باشد. این مساله در رتبه بندی شما تاثیر خوبی خواهد داشت، ولی اگر وب سایتی که به شما لینک می دهد پیج رنک آن از پیج رنک پایین تر باشد، این مساله در رتبه بندی شما خوب نخواهد بود و نمره منفی خواهد داشت. درخصوص پیج رنک های مساوی تاثیر آن از پیج رنک های بالاتر بسیار کمتر است ولی نمره منفی نخواهد داشت.
در خصوص لینک های خروجی یعنی لینک هایی که ما از وب سایت خود به سایت های دیگران می دهیم باید بدانیم که چنانچه آنها در حد متعادل باشد، مشکلی به وجود نمی آید. ولی اگر تعداد لینک های خروجی ما زیاد باشد. به این معنی می باشد که ما در سایت خودمان منابع خوبی نداریم و داریم منابع دیگران را معرفی می نمائیم و این از نظر گوگل تاثیر خوبی ندارد.
وقتی سیستم پیج رنک گوگل در سیستم جستجو تاثیر گزار شد خیلی ها به خرید و فروش لینک ها پرداختند و با خرید لینک های ورودی از سایت هایی با رنکینگ بالا در نظر داشتند سیستم گوگل را فریب بدهند.
به خاطر این موضوع گوگل الگوریتم خاصی را راه اندازی نمود تا لینک های خریداری شده توسط وب سایت ها شناسایی و آنها را به رتبه های پایین تر تنزول پیدا نماید و در حقیقت گوگل با این کار سایت هایی را که به خرید و فروش لینک پرداختند را تنبیه نماید.
پس پیشنهاد می گردد هرگز به فکر خرید لینک های ورودی نباشید و تولید محتوای با کیفیت در سایت خود راه اندزی نمایید، تا دیگر سایت ها به محتوای شما لینک دهند و به صورت طبیعی سایت شما را تائید نمایند.
یک مشکلی دیگر در رابطه به لینک های خروجی وجود دارد، آن هم این است که اگر ما به سایت دیگر از وب سایت خودمان زیاد لینک بدهیم یک نمره منفی از نظر گوگل محسوب می شود.
در صورتی که مجبور به این کار باشیم، باید از روش لینک های “نوفالو” استفاده نمائیم.

کد نوفالو(nofallow) چیست؟
کد نوفالو، یک کد است به صورت Yel=“nofalowo” است که در کدینگ خروجی سایت ما قرار می گیرد.
گوگل وقتی داخل سایت ما می شود و لینک های ورودی و خروجی ما راچک می کند وقتی به لینک خروجی که کد نوفالو را دارد می رسد، توجه می شود که این لینک را نباید جزء محاسبات خود بیاورد. در حقیقت لینک های نوفالو هیچ امتیازی از وب سایت شما کم نمی گردد.

کجا ما باید از کد نوفالو استفاده کنیم؟
اگر وب سایت شما به یک سایت اسپمر لینک شده باشد و یا اگر در بخش نظرات وب سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار می دهند، باید از کد نوفالو استفاده نمائیم تا تاثیر آنها را در پیج رنک وب سایت خود از بین ببریم.

از کجا بدانیم پیج رنک وب سایت ما چقدر است؟
وب سایت های مختلفی وجود دارند که شما می توانید پیج رنک وب سایت خود را در آنجا چک نمائید. معروف ترین آنها:
Prchecker.info و mypagerank.net می باشد.

مدیر سایت

Add comment