در اینترنت چگونه بازاریابی کنیم؟

در اینترنت چگونه بازاریابی کنیم؟

در اینترنت چگونه بازاریابی کنیم؟


در این مقاله به شما می گوییم که چطور می توان از وب سایت خود پول در بیاورید.
این مقاله با فرض این که شما یک وب سایت مطابق با استاندارد های بازاریابی دارید نوشته شده است.

1- Email marketing
بازاریابی با ایمیل یکی از رایج ترین بازاریابی ها در اینترنت است اما متاسفانه باید بگویم که تقریباً اکثر کسانی که از این روش استفاده می نمایند دقیقاً نمی دانند که چگونه باید آن را انجام بدهند. ارسال ایمیل به صورت انبوه جهت کسانی که اصلاً آنها را نمی شناسیم یک کار کاملاً اشتباه و غیر منطقی می باشد و فقط وقت و سرمایه ما را هدر می دهد.
بازاریابی با ایمیل، ارسال ایمیل های کور نیست. در حقیقت ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل های هدفمند جهت افراد علاقه مند به رشته کاری شما می باشد.
اما سوال اصلی این است که ما چگونه ایمیل افراد علاقه مند به رشته کاری خودمان را پیدا کنیم؟
این سوال خوبی است. بهترین راه گرفتن آدرس ایمیل آنها از خودشان است شاید خنده دار باشد و سوال نمائید ما چگونه می توانیم آدرس ایمیل آنها را از خودشان بگیریم. ما که آنها را نمی شناسیم، در ثانی اگر هم از سایت ما بازدید به عمل آورند حاضر نیستند آدرس ایمیل خود را در اختیار ما قرار دهند.
یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن این است ک درون وب سایت خود هدیه ای به رایگان قرار دهید مثلاً دانلود EBook – PDF- فیلم … و از آنها بخواهند جهت دانلود فایل مربوطه آدرس ایمیل خود را وارد سایت نمایند. با این روش شما می توانید آدرس ایمیل کسانی را که با رشته کاری شما مرتبط هستند را جمع آوری نموده و در زمان های خاص برای آنها ایمیل ارسال نمایید. مطمئناً در اولین ایمیل ارسال شده ازطرف شما حرفی از فروش و بازاریابی زده نخواهد شد و تنها به تشکر و یا حداکثر دعوت آنها به دانلود یک برنامه دیگر خواهد بود.
در ایمیل دوم و سوم هم تقریباً به همین صورت ادامه می دهیم و از ایمیل چهارم به بعد بحث فروش را هم به میان می آوریم. در حقیقت اصول بازاریابی با استفاده از ایمیل به این شکل است که برای شما که توضیح داده شد.

2- موتورهای جستجوگر
با استفاده ازSeo (Search Engine Optimization)S می توانیم کاری نماییم تا موتورهای جستجوگر نظیر گوگل سایت ما را پیدا کرده و در نتایج بالای سایت خود نمایش بدهند.
تا قبل از سال 2012 در جستجوهای گوگل 85% مردم به آگهی های گوگل هنگام جستجو توجه می کردند و فقط 15% از آنها به جستجوی ارگانیک و یا طبیعی توجه می نمودند. اما از سال 2012 به بعد این نسبت تغییر کرده و کاملاً بر عکس شده است، زیرا مردم می دانند سایت ها با پول می توانند به گوگل آگهی بدهند و در جستجوها برای جستجوگران در بالا ترین سطح مشخص گردد.
افرادی که با اینترنت کار می کنند متوجه شده اند اگر دنبال کالا و یا خدمات و مطالب خاصی در اینترنت می باشند باید به
سایت
هایی بروند که هنگام جستجو در نتایج بالای گوگل قرار دارند، مسلماً این سایت ها تلاشهای زیادی انجام داده اند تا به این رتبه بالا رسیده اند.
از طرفی مشخص شده است در جستجوها 100% افراد به سایت رتبه اول مراجعه می نمایند و 50% به سایتهای رتبه دوم و فقط 25% به سایت رتبه سوم نگاه می کنند و شاید اصلاً به پایان صفحه هم نمی رسند چه برسد بروند صفحه دوم و سوم. پس شانس شما برای اینکه شما را از طریق جستجو پیدا نمایند بستگی به سایت شما دارد که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند یا خیر؟
در اینجا به چند مورد خاص اشاره می کنیم که می توانید با بکار بردن آنها ظرف چند هفته حداقل چند صفحه در گوگل ارتقا پیدا کنید.
1- تایتل سایت: برای سایت خود 4 یا حداکثر 5 کلمه کلیدی انتخاب نمائید که دوست دارید با آن کلمات سایت شما را پیدا نمایند و سپس آنها را در تایتل سایت خود قرار دهید و بین آنها را با علامت | جدا نمایید. مثل:
کاغذ | کارتن | مقوا |
2- کلمات کلیدی (meta name): در طراحی وب سایت باید کلمات کلیدی را انتخاب کنیم و
آنها را در سورس برنامه در جای خاص خود قرار دهیم تا ربات های موتورهای جستجوگر بتوانند آنها را پیدا نمایند و به دیتابیس خود تحویل دهند. تعداد این کلمات می تواند بین 20 تا 200 کلمه باشد. اما حدود 50 تا از آنها بیشتر ایندکس نمی شوند. بین کلمات باید از علامت ، استفاده نمایید. مثل: اتاق، هتل، دوخوابه، حمام،
3- تگ گذاشتن برای عکس ها در وب سایت: برای تمام عکس های خود در وب سایت تگ مناسب بگذارید، به صورتی که چنانچه عکس مربوطه لود نشد، تعریف و یا اسم آن عکس مشخص شود.
4- تولید محتوای اصلی: تولید مطالب غیر کپی در سایت می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو به شدت افزایش دهد. و در عوض چنانچه از محتوای غیر اصلی و یا اصطلاحات کپی استفاده شود، رتبه شما در گوگل تنزل کرده و باعث تنبیه گوگل خواهید گردید.

3- معرفی وب سایت در سایت های تبلیغات رایگان
یکی دیگر از راه های آسان و رایگان معرفی وب سایت، کالا و خدمات در سایتهای تبلیغاتی رایگان می باشد.
این سایت ها مثل سایت ایستگاه – هفت گردونه – ایران تجارت و… می باشد.
باید حداقل در 100 سایت تبلیغاتی رایگان، سایت خود را معرفی نمائید تا بتوانید نتیجه مفید از آن ها بگیرید . معمولا ثبت نام در این سایتها به صورت زمان های یک ماه، سه ماه و شش ماهه و شاید هم بیشتر باشد که باید در سررسید زمان خود آنها را تمدید نمایید در غیر این صورت از سایت تبلیغاتی مربوطه حذف خواهید شد.
4- بازاریابی از طریق سایت های اجتماعی Social network marketing
بازاریابی از طریق سایت های اجتماعی نظیر فیس بوک، یکی از ابزار اصلی بازاریابی در زمان فعلی می باشد. به غیر از فیس بوک می توانیم از سایت های اجتماعی زیر استفاده کرد:
Twitter-Linked in- Stumble upon- delicious- Digg- Google + – You Tube – Aparat- cloob- belogfa
بهتر است در اکثر سایت های اجتماعی فعالیت تجاری داشته باشید.

5- تبادل بنر Banner changing
یکی دیگر از راه کارهای رایگان و جلب جهت بازاریابی اینترنتی تبادل بنر در سایت هایی است که اجازه می دهند تبادل بنر داشته باشید. این بدان معناست که شما بنر خود را در وب سایت مربوطه قرار داده و بنر آنها را بر روی وب سایت خود قرار می دهید.

6- تبادل لبینک link changing
این هم یکی دیگر از کارهای خوبی می باشد که می توانید به صورت رایگان وب سایت خود و در نتیجه کالا و خدمت خود را معرفی نمایید. شما لینک وب سایت خود را بر روی سایت مقصد قرار می دهید و آنها لینک وب سایت خودشان را به روی سایت شما قرار می دهند.

7- ویدئو مارکتینگ Video marketing
در سال 2013 در قاره اروپا 40% جستجوها در خصوص ویدئو بوده است، پس مشاهده می کنیم این ابزار چقدر مفید می باشد و در حال حاضر اکثر وب سایت های مطرح جهان از این ابزار در سایت خود استفاده می کنند.
شما می توانید ویدئوهای تولیدی خودتان را در خصوص محصولات و یا خدمات را علاوه بر قرار دادن برروی سایت خود بر روی سایت های اجتماعی ویدئویی نظیر یوتیوب و یا آپارات قرار دهید.

نویسنده مقاله: سید امیر حسینی – شرکت فرنام تجارت امروز – www.farnaam.com

مدیر سایت

Add comment