چرا باید چندین نام دامنه بخرید؟

چرا باید چندین نام دامنه بخرید؟

آیا باید بیش از یک نام دامنه بخرم؟”

این یک سوال عالی است.

و بیشتر از نه، پاسخ مثبت است.

خرید بیش از یک نام دامنه زمانی که به طور معقول انجام شود یک سرمایه گذاری عالی است. اگر به درستی انجام شود، داشتن چندین نام دامنه مترادف با حفاظت از برند و امنیت کسب و کار است. ما دقیقاً دلیل وجود آن را در این پست وبلاگ توضیح خواهیم داد.

بله، شما باید چندین نام دامنه بخرید
داشتن بیش از یک دامنه یک تصمیم تجاری هوشمندانه است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بیرون بروید و هر نام دامنه ای را که به نظرتان می رسد بخرید. در عوض، مانند هر حرکت تجاری دیگری، به خرید چندین نام دامنه با یک استراتژی و برنامه نزدیک شوید.

اهمیت نام دامنه
وقتی کسی می پرسد “نام دامنه چیست؟” پاسخ دادن با “آدرس آنلاین” آسان است زیرا دقیق و مختصر است. نام دامنه یک آدرس قابل فهم و قابل خواندن برای هر وب سرور در اینترنت است. مطمئناً آسان‌تر از تایپ یک آدرس IP طولانی در مرورگر خود هر بار که می‌خواهید به جایی آنلاین بروید، است.

اما رها کردن پاسخ به آن ضرری برای دامنه ها و برند شما خواهد بود. اولی برای دومی حیاتی است. اغلب، یک نام دامنه اولین مواجهه یک فرد با یک نام تجاری است – آنها آن را در مرورگر خود تایپ می کنند و آگاهانه درباره نام آن قضاوت می کنند یا نمی کنند .

ساختن یک برند در مورد ایجاد روابط با مخاطبان شماست. شما می توانید با خرید و استفاده از نام دامنه استراتژیک به تقویت برند خود کمک کنید. دو فرصت برای انجام این کار، باز کردن مکان های جدید برای کسب و کار شما یا راه اندازی خطوط تولید جدید است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ به خرید صدها یا هزاران دامنه برای ساختن برند خود معروف هستند.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که آن شرکت های بزرگ دارای چندین نام دامنه هستند. زمانی که آن کسب‌وکارها نام‌های زیادی را خریداری می‌کنند، این کار را برای محافظت از برند انجام می‌دهند. از چه چیزی محافظت می کنند؟ تایپ اسکوات، سایبری، و استفاده ناعادلانه و نامشروع از علائم تجاری آنها.

Cybersquatting چیست؟
Cybersquatting یک اصطلاح گسترده است که شامل typosquatting می شود. این همان چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که شخصی نام دامنه را با سوء نیت ثبت کند یا از آن استفاده کند.

Cybersquatting می تواند بر یک کسب و کار تأثیر منفی بگذارد، به خصوص کسب و کاری که هنوز در حال رشد است و برند خود را در بازار تعریف می کند. هنگامی که شخصی نام دامنه ای را ثبت می کند که از کلمات دارای علامت تجاری استفاده می کند، سعی می کند ترافیک وب سایت قانونی را از آن سایت ها دور کند یا در ازای پول بیشتر از نام ها باج بگیرد. برای مثال، شخصی که نام دامنه ای مانند shophere.amazon.com را ثبت می کند، مرتکب یک اقدام سایبری علیه Amazon.com می شود.

Typosquatting شکل دیگری از cybersquatting است که شامل خرید نام‌های دامنه‌ای است که غلط املایی رایج سایر دامنه‌ها یا املای هوشمندانه هستند و از آن نام‌ها با نیت بد استفاده می‌کنند. در نهایت، سایبری و سوء استفاده کنندگان تایپی فقط به دنبال کسب درآمد و سود از نام شما هستند. شما می توانید با خرید آن گونه های غلط املایی نام دامنه خود قبل از خرید دیگران از این امر جلوگیری کنید و از برند خود محافظت کنید.

اگرچه همانطور که قبلاً ذکر کردیم محافظت از برند بسیار مهم است، اما این تنها دلیل مالکیت چندین نام دامنه نیست. گاهی اوقات، داشتن بیش از یک دامنه در تلاش برای کمک به مخاطبان است.

خطای کاربر و غلط املایی
همه املای رنده ای نیستند.

اینکه آیا شما یک املای مناسب هستید یا نه، نباید به این موضوع توجه داشته باشد که آیا به وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید می رسید یا نه. اما اغلب این کار را می کند، و این چیزی است که باید در هنگام خرید دامنه های متعدد به آن فکر کنید.

هنگامی که در مورد نام دامنه نهایی خود تصمیم گرفتید، به روش های مختلف املای آن فکر نکنید. آیا املای آوایی وجود دارد؟ آیا می توانید اشتباهات املایی احتمالی داشته باشید؟ اینها انواع نام های دامنه ای هستند که شما به دنبال ثبت آن هستید.

هنگامی که آن دامنه ها را ثبت کردید، فقط آنها را به دامنه اصلی خود هدایت کنید. به این ترتیب، مطمئن می شوید که مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، آن املای بد و اشتباهات تایپی تصادفی همچنان به وب سایت شما می رسد.

استفاده از پسوندهای چند دامنه
پسوندهای دامنه جدید اغلب منتشر می شوند، بنابراین ایده خوبی است که مراقب هر کدام که برای نام دامنه کسب و کار شما منطقی است، باشید. نام‌هایی که خرید معقولی هستند، شامل نام‌هایی می‌شوند که مربوط به صنعت یا مدل کسب‌وکار شما هستند، مانند .yoga برای استودیو یوگا یا .online برای یک فروشگاه آنلاین.

با چندین دامنه از کسب و کار خود محافظت کنید
در پایان روز، خرید و داشتن چندین نام دامنه به نفع کسب و کار شماست. با داشتن بیش از یک نام، از رشد برند خود و دور ماندن آن نام ها از دست مهاجمان سایبری اطمینان حاصل می کنید.

مدیر سایت

افزودن دیدگاه